موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

۳۸۵۲ کهگیلویه و بویراحمدی صاحب شغل می‌شوند

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹ ب.ظ

در دهه فجر امسال 250 پروژه عمرانی و اقتصادی با یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی برای 3 هزار و 852 نفر افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه 214 مورد از این پروژه‌ها افتتاحی و 36 مورد کلنگ‌زنی است، عنوان کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های درمانی، راهسازی، ورزشی، اماکن اداری و طرح‌های اقتصادی بوده و در مجموع 120 پروژه ریز نیز در  آمار  پروژه‌های دهه فجر دیده نشده است.

 

کلانتری با اشاره به افتتاح مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در سایر شهرستان‌های استان، ادامه دارد: دهه فجر سال گذشته با موافقت سازمان برنامه و بودجه با ساخت 3 هزار و 500 واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد موافقت شد که تلاش می‌کنیم تا پایان سال به اتمام برسند.

 

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 1500 واحد سهمیه جدید به استان اختصاص یافته که تا پایان دولت تکمیل می‌شود، افزود: در بخش مسکن در دولت تدبیر و امید کارهای بزرگی انجام شده است.

 

کلانتری با اشاره به نگاه ویژه به حوزه گچساران و باشت با توجه به شرایط خاص این دو شهرستان در مجلس ابراز کرد: دستگاه‌ها را موظف کرده‌ایم که پیگیری‌های خود نسبت به این دو شهرستان را دو برابر کنند، حتی مدیر و معاونین حوزه استانداری هفته‌ای دو بار به این شهرستان سر می‌زنند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون تمام پروژه‌های شهرستان گچساران فعال است، ادامه داد: به جز تونل دیل که در مسیر حفاری پروژه به گازهای سمی برخوردیم و پس از کسب استانداردهای نهایی و در صورت اعلام خطرناک نبودن ادامه حفاری، کار پروژه از سر گرفته خواهد شد، ولی سایر پروژه‌های این شهرستان فعال است.

 

کلانتری با اشاره به موافقت سازمان برنامه و بودجه با 10 پروژه مهم استان، گفت: دولت علی‌رغم تحریم و مشکلات توجه ویژه‌ای به کهگیلویه و بویراحمد دارد در لایحه بودجه 1400 اعتبارات استان رشد 56 درصدی داشته و سرانه بالای یک میلیون برای 4 استان کشور از جمله این استان دیده شد.

 

وی به ابر پروژه‌های استان اشاره‌ای کرد و یادآور شد: فاز اول پتروشیمی گچساران در سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد، سد چم‌شیر و راه پاتاوه_دهدشت از دیگر ابر پروژه‌های استان هستند که مصوبه دولت را دارند.

 

کلانتری با اشاره به رایزنی‌ها برای بهبود وضعیت فرودگاه یاسوج گفت: سه آیتم تکمیل پروازهای هفتگی، افزایش مسیرهای پرواز و آیتم دیگری که بعدا به اطلاع مردم خواهم رساند مورد توجه است و پرواز از فرودگاه یاسوج و گچساران به مشهد و کیش در دستور کار بوده و  سه‌شنبه هفته جاری نخستین پرواز شرکت هواپیمایی معراج با هواپیمای ایرباس از تهران به یاسوج انجام می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۴
محمد قاسسسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی