موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

تیمی از دانشمندان استرالیایی یک قورباغه درخت کنجکاو “قورباغه شکلاتی” را در جنگل های بارانی دشت گینه نو کشف کردند.

قورباغه های درختی به دلیل پوست سبزشان شناخته شده اند – اما به دلیل رنگ قهوه ای ، محققان آن را “قورباغه شکلاتی” نامیدند و نام آن باقی ماند.

پاول الیور از مرکز بهداشت سیاره گفت: “نزدیکترین خویشاوند شناخته شده Litoria mira قورباغه درخت سبز استرالیایی است. دو گونه شبیه به هم هستند ، با این تفاوت که یکی معمولاً سبز است ، در حالی که گونه جدید معمولاً دارای شکلات فوق العاده ای است.” امنیت غذایی و موزه کوئینزلند که این کشف را در مقاله ای مشترک در ژورنالی که در بیانیه مجله جانورشناسی استرالیا ذکر شده است توصیف کرد.

استرالیا و گینه نو قبلاً در بیشتر اواخر دوره سوم 2.6 میلیون سال پیش از طریق زمین به هم متصل بودند ، اما اکنون گینه نو تحت سلطه جنگل های گرمسیری است ، در حالی که استرالیای شمالی عمدتا ساوانا است.

قورباغه های درخت سبز (Litoria caerulea) را می توان در شمال و شرق استرالیا و گینه نو یافت.

به گفته این روزنامه ، دانشمندان استرالیایی در سال 2016 یکی از این موجودات را کشف کردند و معتقدند که این حیوان ممکن است در گینه نو گسترده باشد.

استیو ریچاردز از موزه ریچاردز استرالیای جنوبی گفت: “از آنجا که قورباغه در مناطق باتلاقی بسیار گرم و تمساح های زیادی زندگی می کند ، همه این تحقیقات را دلسرد می کند.”

اگرچه ممکن است این موجودات مانند میان وعده های جادویی و افسون شده ای باشند که در سری هری پاتر یافت می شوند ، اما شباهت ها در آنجا متوقف می شوند.

“ما نام این گونه جدید قورباغه را Litoria Mira گذاشتیم ، که در زبان لاتین به معنای تعجب یا عجیب است ، زیرا یافتن یکی از اقوام درخت سبز شناخته شده و رایج استرالیا که در جنگل های بارانی دشت گینه نو زندگی می کند کشف شگفت انگیزی بود گفت الیور.

“امکان تبادل بیوتیکی بین این دو منطقه برای درک چگونگی گسترش و انقباض جنگلهای گرمسیری و زیستگاههای ساوانا بسیار مهم است. [the] اولیور گفت.

وی افزود: “برآورد واگرایی گونه های جدید در مطالعه ما نشان می دهد که در پلیوسن (5.3 تا 2.6 میلیون سال پیش) هنوز ارتباطی بین این دو گونه در زیستگاه های گرمسیری دشت در استرالیای شمالی و گینه نو وجود دارد.”

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۱۱