موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 1700 روستا می‌باشد و قریب به 43 درصد از جمعیت روستایی استان در شهرستان بویراحمد زندگی می‌کنند.

 

بافت روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد به‌صورت پراکنده است و امروزه در سایه بی‌توجهی و سوء مدیریت هر روزه شاهد خالی شدن برخی از روستاها از سکنه و مهاجرت بی‌رویه به حاشیه شهرها هستیم.

 

در سایه همین مهاجرت روستا به شهر امروز شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، به عنوان مهاجر پذیرترین شهر کشور شناخته می‌شود، رشد بی‌رویه جمعیت در حاشیه شهر یاسوج با حداقل امکانات به معضلی بزرگ تبدیل شده‌است.

 

روستاییان استان کهگیلویه و بویراحمد که اغلب معیشت خود را از راه  کشاورزی و دامداری به دست می‌آورند، به دلیل کمبود امکانات و برای فرار از رنج‌های زندگی به حاشیه‌نشینی شهرها روی آورده‌اند.

 

بعد از شیوع ویروس کرونا مشکلات در مناطق محروم بیشتر مشهود شد و رنج زندگی روستایی را بیشتر نمایان کرد.

بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد، یکی از مناطق با تراکم جمعیت روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که این روزها در سایه شیوع ویروس کرونا با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

 

مردم روستاهای «چین» در بخش لوداب از کمبود خدماتی نظیر آب آشامیدنی، جاده دسترسی مناسب و زیرساخت‌های ارتباطی مخابراتی رنج می‌برند.

 

مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد، با بهره‌برداری از پروژه انتقال آب به بخش لوداب مشکل آب آشامیدنی بیش از 60 روستا در این بخش حل شود.

 

وی همچنین از کلنگ‌زنی دو پروژه راه روستایی متعلق به روستاهای «چال شاهین» و پنج روستای «کَمَک‌ها» در بخش لوداب خبر داد و گفت: این دو پروژه با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال تعیین پیمانکار شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

مردم دهستان «چین» در بخش لوداب بعد از شیوع ویروس کرونا بارها نسبت به ضعف زیرساخت‌های ارتباط مخابراتی در این دهستان اعتراض کرده و خواهان رفع این مشکل شده‌اند.

از عدم مشکل در آنتن‌دهی تلفن همراه در دهستان چین خبر داده، و قول مساعد پیگیری مشکلات در حوزه ارتباط اینترنتی این دهستان را داده‌بود.

 

حال برخی از مردم دهستان چین طی تماس با این خبرگزاری همچنان از ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه و ارتباط اینترنتی در این منطقه گلایه‌مند هستند.

 

شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد، در رابطه با مشکل ارتباط اینترنتی در دهستان «چین» بخش لوداب گفت: طی رایزنی با شرکت ایرانسل قرار است که این شرکت در استان کهگیلویه و بویراحمد 8 سایت جدید راه‌اندازی کند، که تعداد سه سایت ایرانسل در بخش لوداب راه‌اندازی می‌شود و در آینده مشکل ارتباطی بخش عمده‌ای از روستاهای این بخش مرتفع می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۴
محمد قاسسسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی