موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

 

به پایان روزهای بلاتکلیفی ، رهبران پانچای در مالنا ، دهکده ای دور افتاده در منطقه کولو هیماچال پرادش ، توافق کردند که درهای خود را به روی کارمندان بهداشت باز کنند تا به آنها اجازه دهند روستاییان را علیه کوید واکسینه کنند.

جالب اینجاست که تصمیم دهیاران در روز شنبه پس از دریافت برکت از طرف خدای حاکم آنها – جامداگنی ریشی ، معروف به جملو Devta – گرفته شد.

در حالی که 36 نفر قبلاً علیه ویروس واکسینه شده بودند ، 73 نفر در روز شنبه برای جراحی خار Covid-19 ثبت نام کردند.

یک تیم پزشکی متشکل از 13 پزشک به سرپرستی دکتر چاندر و دکتر ساپنا شارما ، یک افسر پزشکی (BMO) ، 18 کیلومتر زمین تپه ای را پیمودند و به یک روستای دور افتاده راه اندازی کردند تا یک مرکز واکسیناسیون ایجاد کنند.

در حال حاضر فقط افراد بالای 45 سال در مالانا واکسینه می شوند.

روز شنبه ، تیم پزشکی با برگزاری اولین جلسه اطلاعات ، اقدام به واکسیناسیون کرد.  دکتر چاندر گفت: “ما در مورد همه پروتکل های Covid-19 مانند فاصله اجتماعی ، روش های شستن دست ، نیاز به بهداشت و ماسک به آنها گفتیم.”

از آنجا که مالانی ها گویش متفاوتی دارند و از آنجا که اکثر آنها هندی نمی دانند ، تیم پزشکی از طریق نیرما دوی ، کارمند جوان ASHA که از روستا می آید ، با آنها ارتباط برقرار می کند.  دوی به متقاعد کردن دهیاران به نفع واکسیناسیون کمک کرد.

این پیشرفت در حالی رخ می دهد که هیماچال پرادش ، که روز شنبه 2،341 مورد جدید عفونت کوویید و 55 مورد مرگ را به ثبت رسانده است.

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۰۳
محمد قاسسسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی