موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

از دو سال قبل راه‌اندازی کارخانه نوآوری در دستور کار قرار گرفت و با وجود اینکه اقدامی نوپا محسوب می‌شود، استان کرمانشاه از این نظر در کشور پیشتاز است.

 

کارخانه نوآوری می‌تواند با نوآوری در کسب و کار سبب جهش تولید و رونق اقتصادی در جامعه شود و شرکت‌های دانش‌بنیان که نقش محوری در این زمینه دارند تجربه‌های علمی خود را می‌فروشند و محصول تولید شده مبتنی بر دانش و خلاقیت و ابتکار علمی است.

 

کارخانه نوآوری از ابتدای سال 98 با محوریت پارک علم و فناوری در کرمانشاه به طور جدی کار خود را با هدف جذب شتابدهنده‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز کرد و ایجاد و راه‌اندازی دو کارخانه در این زمینه کرمانشاه را سرآمد کشور کرده است.

 

کارخانه اول با رویکرد امکان تولید برای 24 واحد به بهره‌برداری رسیده و کارخانه دوم نیز با مشارکت بخش خصوصی و در زمینه کشاورزی هوشمند فعالیت خواهد کرد.

 

سیامک آزادی سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب یک نهاد توسعه‌ای و علمی است که از دل این نهاد پارک علم و فناوری ایجاد شده است و مأموریت این پارک توسعه اکوسیستم فناوری استان است.

 

وی با بیان اینکه اکوسیستم فناوری اجزا و بخش‌های مختلفی دارد عنوان کرد: یکی از این اجزا کارخانه نوآوری است که می‌توان نقش بسزایی در تولید محصول و خدمات فناورانه داشته باشد و بر همین اساس پارک علم و فناوری استان اقدامات خود را از سال 98 برای راه‌اندازی کارخانه نوآوری آغاز کرد.

 

آزادی گفت: نخستین کارخانه نوآوری استان در فضایی به مساحت 12 هزار مترمربع ایجاد شد و تمام تولید محصول را برای 24 واحد فناوری و دانش‌بنیان را ایجاد کرده و به بهره‌برداری رسیده است.

 

وی افزود: کارخانه دوم نیز با مشارکت بخش خصوصی و حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه در فضایی بیش از 20 هزار مترمربع و در حوزه تخصصی کشاورزی هوشمند که استان از قابلیت بالایی برخوردار است فعالیت می‌کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۴
محمد قاسسسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی