موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

 

مشاهدات اخیر یک نهنگ خاکستری تخلیه شده در جزیره ونکوور و کشف یک نهنگ مرده که در ساحلی در بریتیش کلمبیا شسته شده است ، ترس از مرگ هرچه بیشتر پستانداران دریایی را برجسته کرده است.

آنجلا منزیس در ماه آوریل با پسرش در جزیره شمالی ونکوور در حال شنا بود ، هنگامی که آنها چیزی را در ساحل جاسوسی می کردند که شبیه یک تنه عظیم درخت بود ، اما با یک باله.

با نزدیک شدن متوجه شدند که این یک نهنگ خاکستری است.

منزیس گفت: “کودک هفت ساله من مدام می گفت:” مادر ، من نمی خواهم این را ببینم ، دیدن یک نهنگ مرده ناراحت کننده است. ”

مقامات علت مرگ را اعلام نکرده اند ، اما می گویند نهنگ های خاکستری مرده در سواحل غربی کانادا از سال 2018 در حال افزایش است.

نهنگ خاکستری مرده در ساحل هایدا گوآی در سال 2019 شسته شد. (شیلات و اقیانوس های کانادا)

ماهیگیری و اقیانوس کانادا (DFO) می گوید از آن زمان 21 حیوان که تا 15 متر رشد می کنند و 40 تن وزن دارند ، مرده شده اند.

مقامات انجمن ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) در ایالات متحده می گویند این 21 نهنگ در میان 450 سیل نهنگ خاکستری است که طی دو سال گذشته در آنچه او “مرگ و میر غیر معمول” می نامد رخ داده است.

بخشی از وب سایت خود که به ردیابی مرگ و میر حیوانات از سال 2019 اختصاص داده شده است ، گفت: “مرگ نهنگ های خاکستری در سراسر سواحل غربی آمریکای شمالی از مکزیک تا آلاسکا مشاهده شده است.”

NOAA مرگ و میر غیرطبیعی را در صورت تحقق تعدادی از معیارها اعلام می کند ، از جمله افزایش شدید مرگ و میر در مقایسه با ثبت قبلی و حیوانات ، که نشان دهنده سلامتی ضعیف است.

نهنگهای خاکستری مرده نه تنها به طور منظم در ساحل غربی بالا و پایین دیده می شوند ، بلکه دیگران نیز در حال شنا در آبهای ساحلی دیده می شوند تا بد به نظر برسند.  قبل از میلاد در ماه آوریل ، مردی در نزدیکی آبهای مرکز ویکتوریا دیده شد ، به نظر می رسید خسته و ناسالم.  بعداً در سواحل شمال شرقی جزیره ونکوور فیلمبرداری شد ، اما از آن زمان تاکنون دیده نشده است.

یک نهنگ خاکستری لاغر در ماه آوریل در ساحل جزیره شمالی ونکوور شنا می کند.  اعتقاد بر این است که همان نهنگ در ساحل ویکتوریا ، قبل از میلاد در حال شنا دیده شده است (برج های جارد / شیلات و اقیانوس های کانادا)

دانشمندان بر این باورند که علاوه بر دم ثبت شده نهنگ های خاکستری ، بسیاری دیگر نیز در اقیانوس می میرند و برای شستشو پیدا نمی شوند.

آنا هال ، یک زیست شناس دریایی که به مطالعه چگونگی تأثیر اصوات زیر آب بر روی پستانداران دریایی می پردازد همراه با آلودگی ، گفت: “آنها به سادگی می توانند در دریا فرو روند یا از دریا دور شوند و یا به یک ساحل در منطقه ای نا محبوب بروند.”

NOAA تخمین می زند که انسدادهای ثبت شده تنها حدود 13٪ از کل مرگ ها را تشکیل می دهد.  در ژانویه ، وی گفت که جمعیت نهنگ های خاکستری که در امتداد ساحل غربی مهاجرت می کنند ، از سال 2016 حدود 24 درصد کاهش یافته و به حدود 20580 حیوان رسیده است.

سه گروه جداگانه از نهنگ های خاکستری وجود دارد که دو گروه از آنها در کانادا در معرض خطر انقراض قرار دارند.  جمعیت مهاجر غیر در معرض خطر در اقیانوس آرام شمالی و جمعیت گروه تغذیه سواحل اقیانوس آرام که همراه با جمعیت اقیانوس آرام غربی در معرض خطر است.

نهنگ های خاکستری نهنگ های ساحلی هستند ، به این معنی که آنها نزدیک توده های خشکی می چسبند و غالباً در خلیج ها و خورها غوطه ور می شوند.  در هنگام مهاجرت ، آنها از جریانات دریایی برای حرکت استفاده می کنند.   https://t.co/i9H9ByUYWV    pic.twitter.com / Y6KxLmoSZ0

& mdash؛FishOceansCAN

چرا؟

دانشمندان به طور قطعی نمی دانند که چه عواملی باعث مرگ و میر می شوند ، اما گمان می کنند که این امر ممکن است به دلیل عدم تأمین کافی غذا باشد.  برخی از مرگ ها ناشی از حملات قایق بود.

محققان در حال ارزیابی تغییرات در اکوسیستم هایی هستند که می توانند روی زیستگاه های نهنگ خاکستری و منابع غذایی تأثیر بگذارند ، اما آنها همچنین به بررسی اثرات شکوفه های مضر جلبک ها ، بیماری های عفونی ، شکار طبیعی و فعل و انفعالات انسانی می پردازند.

یک نهنگ خاکستری مرده در ساحل لیمانتور در ایستگاه Point Reyes ، کالیفرنیا در 23 مه 2019 قرار دارد. (جاستین سالیوان / گتی ایماژ)

این اولین بار نیست که نهنگ های خاکستری مرگ و میر غیرمعمولی را تجربه می کنند.  در سال 1999 و 2000 ، جمعیت 23٪ کاهش یافته است و قبل از بهبودی به 27000 نفر در سال 2016 رسیده است. محققان هرگز علت خاصی را برای مرگ مشخص نکرده اند ، اما توجه داشته باشید که بسیاری از حیوانات دچار سوished تغذیه هستند.

هال امیدوار است که هر آنچه باعث انقراض شود از بین برود و گونه ها بهبود یابند.

وی گفت: “نهنگ های خاکستری که می دانیم می توانند مقاوم باشند”.  “آنها در حالیکه با فشار عظیم انسانی روبرو بودند مقاومت نشان دادند … که به روزهای نهنگ شکاری باز می گردد.”

هال برای کمک به نهنگ ها می خواهد قایق ها دور بمانند اما همچنین مشاهده هرگونه نهنگ DFO خسته یا مرده را گزارش می دهد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۰
محمد قاسسسمی

نظرات  (۱)

۲۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۱:۴۱ ریحانه سادات

سلام اطلاعات جالبی بود .

کاش به محیط زیست و حیوانات و گیاهان بیشتر اهمیت بدهیم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی