موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

محمد امیری خراسانی ظهر امروز در نشست سالیانه مجمع ورزش‌های بومی محلی استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن گرامیداشت دهه فجر و میلاد با سعادت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های مناسب در زمینه گردشگری می‌باشد و نگاه‌ها در زمینه ورزش باید با ماهیت گردشگری این استان همسو و هماهنگ شود.

 

وی با اشاره به اینکه با تکیه بر ظرفیت گردشگری استان می‌توان این منطقه را به پایلوت ورزش‌های بومی محلی تبدیل کرد، گفت: انجام این کار باعث رونق صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال و کمک به مهاجرت معکوس می‌شود.

 

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری کشور در ادامه گفت: امیدواریم در بتوانیم برنامه‌ها و جشنواره‌های مناسبی در زمینه بازی‌های بومی و محلی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار کنیم.

 

وی از راه‌اندازی دبیرخانه میراث فرهنگی در فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری کشور خبر داد و گفت: با ایجاد این دبیرخانه در تلاش هستیم تا ورزش‌ها و بازی‌های بومی و محلی که بخشی از فرهنگ و آداب جامعه ایرانی است را تقویت کنیم.

 

امیری خراسانی ابراز امیدواری کرد، در سال آینده و قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جشنواره بزرگ بازی‌های بومی محلی کشوری با ماهیت بین‌المللی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.

 

در ادامه این نشست محمد تقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن 57 به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران، به ورزش ارزش و جایگاه ویژه‌ای داد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از پتانسیل و استعدادهای خوبی در امر ورزش برخوردار است، که در صورت حمایت و توجه می‌توانند در عرصه‌های مختلف بدرخشند.

 

وی سرانه ورزشی استان را 94 سانتی‌متر عنوان کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید در زمینه ورزش کمک‌های خوبی استان شده و در تلاش هستیم سرانه ورزش استان تا پایان دولت به دو متر مربع افزایش پیدا کند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه در استان 999 روستا به شکل پراکنده وجود دارد، گفت: 50 درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، و می‌طلبد وزارت ورزش و جوانان و به‌ویژه فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری به ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق روستایی این استان توجه ویژه داشته‌باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۴
محمد قاسسسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی