موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

 

وزارت امنیت داخلی آمریکا روز پنجشنبه پس از هک شدن خط لوله استعمار در ماه جاری که روزها تأمین سوخت در جنوب شرقی ایالات متحده را مختل کرد ، دستورالعمل جدیدی در مورد ایمنی دارندگان و بهره برداران خطوط لوله صادر کرد.

دبیر DHS ، الخاندرو مایورکاس در بیانیه ای گفت: “حمله اخیر باج افزار به یک خط لوله اصلی انتقال نفت نشان می دهد که امنیت سایبری سیستم های خط لوله برای امنیت داخلی ما بسیار مهم است.”

صاحبان خط لوله و اپراتورهای ضروری باید حوادث تأیید شده و احتمالی امنیت سایبری را به آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های دپارتمان (CISA) گزارش دهند و یک هماهنگ کننده امنیت سایبری را در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته تعیین کنند.

در این بیانیه آمده است: این دستورالعمل همچنین به مالکان و مجریان خط لوله احتیاج دارد که شیوه های فعلی امنیت سایبری را بررسی کرده و هرگونه شکاف و اقدامات کاهش خطرات را شناسایی کنند.  آنها باید این نتایج را ظرف 30 روز به اداره امنیت حمل و نقل ، DHS و CISA گزارش دهند.

حمله سایبری منجر به قطع سوخت شد

حمله باج افزار مجبور شد Colonial Pipeline ، که از تگزاس به نیوجرسی می رود ، چند روز زودتر از ماه جاری بسیاری از شبکه خود را ببندد و هزاران پمپ بنزین در جنوب شرقی ایالات متحده بدون سوخت باقی بماند.

اتومبیلرانان ، از ترس کمبود طولانی مدت ، با پر کردن مخازن خود مسابقه دادند زیرا این قطعی وابستگی کشور را به چندین خط لوله اصلی سوخت نشان داد.

بسته شدن سیستم 8900 کیلومتری مخرب ترین حمله سایبری در طول تاریخ بود که از سرازیر شدن میلیون ها بشکه بنزین ، گازوئیل و سوخت جت به سواحل شرقی از سواحل خلیج فارس جلوگیری کرد.

میلیون ها دلار ارز دیجیتال باجگیری

هکرها شبکه رایانه ای Colonial Pipeline را گروگان گرفتند و با موفقیت میلیون ها دلار ارز دیجیتال را باج گیری کردند.  این حادثه امنیت سایبری زیرساخت های مهم آمریکایی را به سرلوحه برنامه های ملی رساند.

محققان در پرونده استعمار می گویند این نرم افزار حمله توسط باندی به نام DarkSide توزیع شده است که شامل روس زبانان است و از اهداف هک در اتحاد جماهیر شوروی سابق جلوگیری می کند.  جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا گفت که روسیه باید مسئولیت هایی را بپذیرد زیرا این هکر از مرزهای این کشور ناشی شده است.

در گذشته ، اداره امنیت حمل و نقل راهنمایی های داوطلبانه ای برای امنیت سایبری خطوط لوله ارائه داده است.

در بیانیه DHS آمده است که TSA در حال بررسی اقدامات اجباری اضافی برای بهبود امنیت سایبری در صنعت خط لوله است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۰۶
محمد قاسسسمی

نظرات  (۱)

فضای رایگان آپلود فایل و آپلود عکس اشتراک گذاری ویدیو...اهنگ...فایل


https://98share.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی