موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

موجونیوز-منبع خبری آنلاین

یکی از بهتری منابع خبی و تحلیل سیاست و اقتصاد

 

تورنتو – یک مطالعه جدید باعث تغییر روایت افرادی می شود که اولین کاوشگران و مسافرانی که به قطب جنوب رفته اند ، از اروپایی به مائوری.

این مطالعه که توسط Manaaki Whenua Landcare Research با همکاری Te Rūnanga o Ngāi Tahu انجام شده است ، از داستان ها و ادبیات شفاهی مردم مائوری و ارتباط آنها با قطب جنوب استفاده می کند.  این مطالعه در ژورنال انجمن سلطنتی نیوزیلند در تاریخ 6 ژوئن منتشر شد.

پریسیلا وچی نویسنده اصلی مقاله به مطبوعات گفت: “ما متوجه شده ایم که ارتباطات با قطب جنوب وجود دارد و آبهای آن از ابتدای سفر سنتی و بعداً از طریق مشارکت در سفرها و تحقیقات اروپایی ، تحقیقات مدرن ، ماهیگیری و سایر قرن ها پیدا شده است.”

محققان با استفاده از داستان های شفاهی و ادبیات مستند توانسته اند تاریخ برخی از داستان های مربوط به 1320 سال پیش را ارائه دهند.

وهی می گوید: “در می یابیم که داستان های پلینزی درباره سفرهای بین جزایر شامل سفر در آبهای قطب جنوب از سوی هوی ته رنگیورا (همچنین به نام چی ته رنگیورا نیز شناخته می شود) و خدمه وی در کشتی Te Ivi o Atea ، احتمالاً در اوایل قرن هفتم ،” .

طبق اعلامیه مطبوعاتی ، داستانهای شفاهی ناوبر اولیه عبور وی از اقیانوس آرام را به همان روشی توصیف می کند که کاوشگران اروپایی می توانند از یک دریاچه عبور کنند: با سهولت بسیار.

داستان ها و ادبیات شفاهی ، پستانداران دریایی ، کوه های یخ و اقیانوس منجمد را توصیف می کند.

“در برخی داستان ها ، هوی ته رنگیورا و خدمه اش به جنوب ادامه دادند.  راه طولانی به جنوب.  از این طریق ، آنها احتمالاً به آب های قطب جنوب و شاید قاره نگاه می کردند. “

محققان همچنین به منبت کاری های چوبی مائوری با جزئیات سفر و اطلاعات ناوبری و نجومی اشاره می کنند.

این داستان ها از سفرها و سفرهای مائوری تا به امروز ادامه دارد ، اما به گفته وهی ، همکاری آنها در لشکرهای قطب جنوب “به ندرت تأیید یا تأکید می شود”.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۳
محمد قاسسسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی